Endelig damelag i Lervik

Postet av Frank Helge Njøsen den 24. Apr 2023

Fotballserien for kvinner er startet opp for sesongen, og for første gang på mange år stiller Lervik med seniorlag.

Laget har sitt utspring i fjorårets juniorlag, ispedd flere nye fjes, og består hovedsakelig av jenter i 18-årsalderen. Vi kan imidlertid skryte av at vi også har innslag av 40+.

I vinter talte vi 8-9 jenter, og det spøkte for seriespill. Jentene tok da initiativ og forhørte seg med klassevenninner og andre om interesse for spill i Lervik. Det ga resultater, og i dag er vi 16 spillere. De fleste er fra Lervik, men vi har klart å knytte til oss flere som tidligere har spilt for Kråkerøy og Råde.

Dette er en flott gjeng som spiller fotball for å ha det gøy. Laget er påmeldt i 7’er-serien, og første hjemmekamp spilles onsdag 3. mai kl. 18.45. Da håper vi du kommer og heier laget frem!