HÅNDBALL LIVE – HURTIGVEILEDNING NETTBRETT

Dette er en kortversjon. Se evt. fullstendig bruksanvisning hvis du er i tvil.

FØR KAMPEN:

1. Slå på nettbrettet. Lås opp ved å bruke PIN-kode: xxxx (se ark i mappen). 2. Gå til Turneringsadministrasjon (TA) og logg inn.

Brukernavn: Lervikif Passord: Lervik1949

3. Velg Klubb og Live kamper.

4. Klikk på kampnr. som skal registreres.

5. Lagene skal ha lagt inn spillerne på forhånd, men hvis spillere skal strykes, legges til eller endre nummer, så spør trenerne. Trykk i så fall Rediger og gjør eventuelle endringer.

6. Trykk Eksporter kampdata til LIVE.

7. Trykk Gå til LIVE.

8. Kontroller evt. spillertropp igjen ved å trykke på Spillere og deretter Hjemmelag eller bortelag. Man kan også endre draktnummer her ved å trykke “Blyantikonet”.

9. Trykk Omganger for å sjekke om tiden er riktig. Endre hvis nødvendig og trykk Ok.

10. Trykk Spillere og Signer kamptropp. Skriv inn pin-kode til én lagleder fra hvert lag og trykk Signer. Trykk deretter Tilbake.

11. Trykk Meny. Trykk Gå til LIVE registrering. Nå er du klar for match!

UNDER KAMPEN:

START KAMPEN: Trykk Play-knappen øverst (grå).

STOPP TIDEN: Trykk Pause-knappen øverst (grå) hvis dommeren stopper kampen. Husk at tiden må settes i gang når kampen starter igjen.

MÅL: Trykk Mål eller Mål 7-meter (ved straffe), deretter spilleren som scoret og Ok. TIMEOUT: Trykk Timeout og deretter hvilket lag som har bedt om timeout. Tiden stopper automatisk. Husk at tiden må settes i gang når kampen starter igjen.

GULT KORT/UTVISNING: Trykk Bestrafning, så Velg lag, hvilken spiller, deretter “type bestrafning” og avslutt med Ok.

1. OMGANG ER FERDIG: Trykk Avslutt omgang.

2. OMGANG ER FERDIG: Trykk Avslutt omgang og kamp.

VED FEIL:

Ikke få panikk. Alt kan rettes opp  Hvis feil spiller er kreditert mål eller bestrafning, trykk på raden hvor hendelsen er feil og velg deretter riktig spiller.

For å slette hendelser eller gjøre andre endringer– klikk først på Vis alle hendelser og gjør endringen.

ETTER KAMPEN:

1. Trykk Avslutt omgang og kamp og så Kamprapport.

2. Trykk Signer kamprapport (helt nederst på siden).

3. Legg inn pin-koder for begge dommerne og trykk Signer.