STILLINGSINSTRUKS: FIKS-ANSVARLIG – LERVIK IF

Lervik IF skal ha en FIKS-ansvarlig med tilstrekkelig og adekvat opplæring hos Østfold fotballkrets i relevante løsninger og prosesser.

Hovedansvar:
FIKS-ansvarlig skal sikre korrekt bruk av FIKS-systemet i klubben, samt støtte og veilede trenere, lagledere og andre klubbrukere.

Oppgaver:

  1. Registrering og opplæring:

    • Registrere nye personer, roller og spillere i FIKS.

    • Gi nødvendig opplæring i bruk av FIKS for klubbrukere.

    • Sørge for duplikatkontroll ved registrering av spillere.

  2. Kamprapportering og resultater:

    • Opplæring av klubbrukere i kamprapportering og resultatregistrering.

    • Følge opp og bistå klubbrukere dersom kamprapporter ikke blir levert eller registrert.

    • Flytting av kamper i barnefotball ved behov.

  3. Overganger og spilleradministrasjon:

    • Opprette og godkjenne overganger.

    • Bistå lagledere med utfylling og opplasting av overgangspapirer i FIKS.

    • Aktivere og passivisere forsikringer på spillere.

    • Foreta endringer på personer og roller etter eksempelvis årsmøte.

  4. Serie- og turneringspåmelding:

    • Melde på klubbens lag i serien og godkjenne påmeldingene.

    • Melde av lag til serien innen fristen dersom nødvendig.

    • Melde på yngre lag til BIG Cup og andre turneringer som krever FIKS-påmelding.

    • Påse at alle lagene har korrekt hovednavn og eventuelt lagsnavn i serien.

    • Bistå trenere/lagledere med nivåvalg ved påmelding til kommende sesong.

    • Melde på antilag der det er behov.

  5. Informasjon og kommunikasjon:

    • Informere trenere, lagledere og styret i forkant av seriepåmelding om FIKS og hvilke lag som skal bruke systemet.

    • Sende ut informasjon til lagene om frister for påmelding til sesongen og følge opp at disse overholdes.

    • Sende ut info til alle trenere/lagledere når kampene for sesongen ligger ute til gjennomsyn.

  6. Administrasjon og vedlikehold:

    • Administrere klubbopplysninger og klubbens anlegg i samarbeid med kretsen ved behov.

    • Rydde og holde orden på lagsporteføljen.

Delegasjon:
Deler av oppgavene kan delegeres til øvrige medlemmer i fotballstyret og/eller daglig leder dersom dette gir mer effektiv gjennomføring.