Sommerferie på tabelltoppen

Postet av Frank Helge Njøsen den 15. Jun 2023

Lerviks damelag i fotball har hatt en forrykende vårsesong.

Laget har vunnet seks av syv kamper, og har scoret hele 53 mål. Nå tar jentene en velfortjent sommerferie på toppen av tabellen.

Kampene så langt i sesongen har vært preget av mye fint spill og effektiv fotball, og 11 av spillerne har tegnet seg på scoringslisten.

Samtidig har det vært en stadig tilvekst i laget, som nå består av 18 spillere. Dette lover godt for klubbens muligheter til å etablere et seniorlag for fremtiden.

Én av spillerne sier imidlertid takk for seg for denne gang. Andrea Gaustad blir ikke med i høstsesongen, da studier i Trondheim lokket mer enn ubetalt spill for Lervik. Vi takker for mange fine år sammen, og ønsker henne lykke til i bartebyen.

Høsten byr på mange spennende oppgjør mot lagene som ligger nærmest oss på tabellen. Det er derfor all grunn til å finne veien til Manstad kunstgressbane for å se Lervik-damene spille når serien starter opp igjen.